Scurtă istorie SALBAC SA Bacău, o companie AGRICOLA

 SALBAC este o companie parte a Grupului AGRICOLA Bacău, grup alcătuit din firme care duc mai departe o tradiție de peste 60 de ani.

Grupul AGRICOLA este unul dintre cei mai importanți jucători din agribusiness-ul românesc, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 150 milioane euro, din care SALBAC realizează 25 milioane euro, adică 17% din total business.

SALBAC este a doua firmă din Grup, după cifra de afaceri dezvoltată anual. Compania își desfășoară activitatea în două fabrici specializate de procesare a cărnii, una de salamuri crud-uscate, iar alta de preparate fiert-afumate.

După anul 2010, SALBAC a ales ca direcție strategică dezvoltarea grupei de salamuri crud-uscate, a investit în dezvoltarea echipelor de vânzări, marketing, distribuție și a pus un accent deosebit pe menținerea și îmbunătățirea calității produselor.

SALBAC derulează anual audituri pentru certificarea și recertificarea unor standarde de calitate care acoperă toate cerințele pieții europene: BRC, ISO, IFS, precum și cerințele auditurilor autorităților naționale.

Susținută de Brandul AGRICOLA, echipa SALBAC a reușit să se impună în piață ca un producător care poate și știe să livreze calitate. Toate aceste resurse au făcut ca în perioada 2009 – 2015:

  • volumele totale vândute au crescut cu 45 %, de la 3.259 tone la 4.713 tone (pentru anul 2016 fiind estimat un volum de 5.204 tone, cu 11% mai mult faţă de anul 2015);
  • cifra de afaceri a crescut cu 123%, de la 51 de milioane lei la 114 milioane lei (în anul 2016 se estimează o creştere cu 14% faţă de anul 2015).
  • rezultatul cel mai spectaculos a fost înregistrat de grupa salamurilor crud-uscate, care a avut în ultimii șapte ani o creștere a volumelor vândute de 173% (de la 864 tone la 2.363 tone, iar pentru anul 2016 fiind prognozat un volum al vânzărilor de 2.760 tone – o creștere cu 17% față de anul 2015).

De asemenea, cel mai valoros produs SALBAC, Salamul de Sibiu AGRICOLA, lider detașat pe piața internă în segmentul său, a înregistrat în perioada 2009 – 2015 o creștere a volumelor vândute de 190%, de la 389 tone la 1.126 tone, anul 2016 finalizându-se cu un volum de 1.350 tone vândute  – o creştere de 20% faţă de anul anterior.

Numai în anul 2016, Salamul de Sibiu AGRICOLA a primit o serie de recunoașteri care atestă calitatea sa de excepție:

  • a fost înscris în Registrul Denumirilor cu Indicație Geografică Protejată al Uniunii Europene;
  • a dobândit două stele de aur și a fost premiat în cadrul Galei „Superior Taste Award”, organizată de International Taste & Quality Institute – iTQi la Bruxelles;
  • a primit distincția Silver Award, acordată de către Institutul Internațional pentru Selecții de Calitate – „Monde Selection”;
  • este produsul care, alături de Puiul Fericit, a adus calitatea de furnizor al Casei Regale a României pentru Grupul de firme Agricola

Între  2012 – 2015 compania SALBAC a primit anual premiul „Campion în business” pe regiunea Moldovei.

În toti acesti ani, SALBAC a derulat mai multe programe de investiții care au condus la creșterea capacității de producție, astfel:

  • 2011 – dezvoltarea unui upgrade în locaţia de crude cu o capacitate de 240 tone/ an
  • 2013 – UPGRADE pentru producţia salamurilor crud-uscate cu o capacitate de 400 tone/an
  • 2014 – 2015 – extindere pentru secţia de vacuumare – capacitate de 400 tone/ an
  • 2015 – dezvoltarea secţiei de prospături – capacitate 1.200 tone/an.
  • 2016 – inaugurarea celei mai mari extinderi a companiei, cu o capacitate 960 tone/ an.

Salbac este în prezent lider pe segmentul de salamuri crud-uscate în România (de la 7,1% cotă de piață valorică în 2009 la 19,9% în 2016) și lider detasat pentru cel mai cunoscut produs premium din carne din România: Salamul de Sibiu (evoluție de la 24,9% cotă de piață valorică în 2009 la 50% cotă valorică în 2016).

În linia strategiei Grupului AGRICOLA, compania SALBAC își propune și asumă în continuare obiectivele de creștere și diferențiere în piață, având pe de o parte focus pe calitatea produselor și cerințele consumatorilor, iar pe de altă parte motivarea performanțelor echipei prin KPI și programe multiple de dezvoltare personală.